Startul editiei din 2009 a celui mai lung eveniment de
off-road extrem din Europa, Romanian Extreme Adventure, se va da in
Piata Dacia din Buzau, pe 27 iunie, ora 14.45. Pana atunci, concurentii
mai lucreaza la ultimele setari ale celor 130 de vehicule inscrise in
competitie si impartite in trei categorii: auto, moto si ATV.
Timp de sase zile, concurentii vor avea de parcurs un traseu de
aproximativ 1.680 km in zona Carpatilor de Curbura, ceea ce face din
Romanian Extreme Adventure, comparativ cu celelalte etape din
Campionatul National de Off-Road, un eveniment de anduranta. Iar daca,
in general, la etapele din C.N. de Off-Road sunt doar masini, ei bine,
Romanian Extreme Adventure s-a dorit un eveniment in care sa poata
concura si motociclete, si ATV-uri.
Toate cele trei categorii vor avea foarte mult de muncit in acest an,
avand in vedere ca, pentru unii concurenti, traseul ar putea fi atat de
dificil incat sa parcurga 50 km in 10 ore. Practic, dificultatea
traseului i-a determinat pe multi dintre participantii la Romanian
Extreme Adventure sa adopte afirmatia consacrata in raliul Dakar: “daca
ajungi pana in ziua de odihna, atunci poti considera ca vei termina
cursa”. Ziua de odihna este programata pentru miercuri, 1 iulie, si va
fi petrecuta de piloti in bivuacul instalat la 1.100 m altitudine, mai
precis in Masivul Penteleu, la cateva zeci de kilometri de localitatea
Gura Teghii (DN10, Buzau - Brasov).
Clasele si categoriile de la Romanian Extreme Adventure
Categoria Auto
Clasa Extrem (23 de echipaje inscrise)
La aceasta clasa, interesul va fi atintit asupra lui Gabi Nicolae, un
obisnuit al competitiilor mai lungi de patru zile, avand in vedere ca a
concurat in rally-raid si s-a pregatit pentru Dakar. Dar si asupra
echipajului Costel Casuneanu - Ioana Nistor, acesta fiind pentru moment
singurul echipaj mixt inscris la cea mai dura clasa a categoriei auto.
Clasa Open (24 de echipaje inscrise)
Avand un traseu ceva mai usor decat al celor de la Extrem, aceasta
clasa este preferata, in general, de mai multi concurenti, mai ales in
situatia Romanian Extreme Adventure, cand se concureaza sase zile.
Categoria Moto
Clasa Extrem (17 concurenti inscrisi)
Cei mai buni piloti de enduro si rally-raid din Romania vor face un
adevarat show la Trialul Romanian Extreme Adventure (Maracineni, Buzau,
27 iunie, ora 15.00), acesta fiind singurul eveniment la care ei se
intalnesc. Emanuel Gyenes (cel mai bine clasat pilot roman in Raliul
Dakar, primul pilot roman care a castigat o proba speciala din
Campionatul Mondial de Rally-Raid, dublu castigator al Red Bull
Romaniacs, dublu campion national de enduro si de endurocros), Marcel
Butuza (cel mai bine clasat pilot roman la finalul unui sezon din
Campionatul Mondial de Rally-Raid, locul 8 in sezonul 2007), Tara Ioan
(track manager si unul dintre oamenii de baza cand vine vorba de
realizarea traseului de la Red Bull Romaniacs, cel mai dificil raliu
hard-enduro al lumii), Alexandru Garbacea (cel mai tanar pilot roman
care a terminat o etapa a Campionatului Mondial de Rally-Raid,
castigator al Red Bull 1000 Trails), Romeo Duicu (primul roman care a
terminat Dakarul in configuratia America de Sud) si Laszlo Olah (dublu
castigator al Red Bull Romaniacs, dublu campion national de enduro)
sunt oamenii care vor dovedi ca, cel putin la capitolul acesta, Romania
are cu ce se mandri.
Si, pentru ca Mani Gyenes si Alex Garbacea vor concura la Red Bull
Romaniacs in august si vor fi nevoiti sa se menajeze totusi, nu este
exclus sa il vedem pe podiumul Romanian Extreme Adventure pe Marton
Szilveszter. Pustiul teribil al enduroului romanesc (va implini 18 ani
pe 31 iulie) a castigat editia trecuta a Romanian Extreme Adventure
(sezonul trecut s-a concurat pe echipe, acum se concureza individual).
Clasa Old Boys (9 concurenti inscrisi)
La aceasta categorie participa pilotii care au peste 40 de ani si care,
nemaiavand o activitate competitionala intensa, nu mai pot tine ritmul
cu cei de la clasa Extrem.
Clasa Open (38 de concurenti inscrisi)
Andreea Goga, singura femeie-pilot de la Romanian Extreme Adventure, si
familia Teodorescu, formata din tata si fiu (cel mic are 10 ani si este
cel mai tanar concurent), vor anima aceasta clasa. Totusi, unele dintre
cele mai urmarite evolutii de la Open vor fi cele ale lui Dani Otil si
Cristian Nagy, membrii echipei Tiptil. Pentru cei doi, acesta va fi cel
mai bun antrenament in vederea participarii, in august, la Red Bull
Romaniacs.
Categoria ATV
Clasa Extrem (13 concurenti inscrisi) Clasa Open (6 concurenti inscrisi)
Razvan Irimescu a inceput sa isi faca deja un nume in rally-raidul
mondial si, dupa ce a fost pe punctul de a termina pe podium la Dakar
Series Central Europe Rally, vine sa isi adjudece titlul la Romanian
Extreme Adventure.
Mai multe detalii despre eveniment gasiti pe
www.romanianextremeadventure.ro www.xtrem.ro
Autor: www.xtrem.ro
|